YouSee opdaterer deres app … men!

by admin 35

Jeg kan ganske enkelt ikke lade være med at knibe mig selv i armen, hver gang en app bliver opdateret til det værre! Jeg mener man lige skal trække vejret, og tænke over denne sætning “if it ain’t broke dont fix it”. Men den sætning kender YouSee ikke.

Jeg har virkelig, som mange andre, været rigtig glad for at benytte deres TV-Guide i længere tid, og den har fungeret til UG. Man havde et overskueligt interface, og kunne meget let planlægge tv-programmer en uge frem, og så få en advarsel før et program startede.

Nu har YouSee frigivet en opdatering, som jeg ved først øjekast i App Store tænkte “FEDT!”, men det skulle vise sig at blive en stor skuffelse ret hurtigt. Jeg er langt fra ene om den holdning, for læser man anmeldelser på den nye opdatering i App Store, – så er det bestemt ikke pæne ord YouSee får med på vejen.

Det er helt fint at udvikle sig, og dermed også opdatere en app. Men brugervenligheden må aldrig miste grebet, som det er sket med den nye opdatering. Det er helt uoverskueligt at sidde og scroll i deres tv-program, og indstillingerne er væk – der hvor man f.eks kunne sortere og vælge kanaler, i forhold til hvilken tv-pakke man har hos YouSee.

En ting mere, og det er det nye ikon? Sort, mørkt, trist, og så kan man dårlig nok læse “YouSee” på grund af den sorte baggrund. Hvad blev der af de flotte grønne farver, som gør sig godt med de fleste baggrunde på en iPhone eller iPad? Det er godt nok app’en det handler om, men alligevel YouSee? … det er en ommer!

YouSee

Comments (35)

  1. Er det vær at nævne at man før opdateringen også kunne bruge den som TDC kunde – men nu er den mulighed røget.
    Så kan man hente den gamle tv guide fra Yousee – men hvis man har en iPhone nyere end 4s, så passer den ikke til skærmen.

    Jeg syntes at det er MEGET dårlig kundeservice fra Yousees side, jeg mener at TDC ejer jo dem og jeg vil ikke skifte til Yousee når jeg i den ejendom hvor jeg bor, har TDC tv til billigere penge.
    Og internet (90/90 til KUN 99,-kr) vil jeg heller ikke skifte til..

    Så jeg står tilbage med to apps jeg ikke kan bruge og en Yousee kundeservice, som jeg har ringet til i dag – der kom med et SÅ frækt svar at jeg opgiver dem…
    Nu vil jeg selv prøve at lave en tv-guide app der ikke er afhængig af at man er kunde hos mig for at bruge den.

    Alt i alt så er jeg kommet frem til at jeg vil undgå at blive kunde hos dem og at denne app er værdiløs

  2. Hvad er der galt med tvtid? Den virker fantastisk.

  3. Indlægget handler om YouSee TV-Guide. Den app du referer til er sikkert ok, men hvor fjerner man den irriterende reklame i bunden, bliver påmindet inden et program starter? 🙂

  4. Jeg er glad for denne opdatering. Havde mange problemer med den gamle, men den her kører super godt.
    Det er også positivt at man ikke skal aktivere hver 30 dage for at se tv ude

  5. Synes du helt ærlig, at den nye TV-Guide er bedre end den forrige?

  6. Det skal også lige nævnes at deres musik app også er opdateret. Så nu ligner både tv og musik app hinanden på en prik! Kun teksten under adskiller dem så man kan kende forskel. Det er møg forvirrende hvis de ligger ved siden af hinanden. Gad vide om Yousee nogensinde lærer det. Det er ikke første gang at deres app er blevet værre ved en opdatering.

  7. Der er en forskel. Noden på musik appen og play tegnet på film og tv appen. Så den kommentar kan vist godt slettes 🙂

  8. Jeg er godt nok også ked af denne opdatering! Før “som Yousee mobil kunde” kunne jeg leje én film om måneden, men kan ikke se det på iPhone eller iPad mere, med mindre jeg er plus kunde!! Hmm

    Tvguiden er meget skidt, den var genial før!
    Det dunkle look ikonet har fået, ligner det helvede app’en i store træk er blevet til!

    Alt i alt, ren skuffelse!

    Og så lige deres musik app, der har de stadig ikke fået lavet en fade mulighed af sange, som alle andre har!

    Håber de lytter til kundernes kritik, og får ændret lidt ved en Update

  9. har ikke prøvet den nye.kan ikke åbne den. Hvordan lokker man på

  10. Man logger på YouSee når app’en åbnes – ellers kan den ikke bruges.

  11. Jeg var mere tilhænger af deres gamle tv-guide. Den var dejlig nem og overskuelig synes jeg. Jeg har aldrig rigtig brudt mig om deres nye, og da slet ikke nu. Det bliver tv-tid for mit vedkommende..
    Reklamen fjernes ved at trykke på x’et ved reklamen,

  12. Problemet er, at “TVTID” har samme oversigt som det nye YouSee. Det er naturligvis en smagssag, men jeg mener det er ganske uoverskueligt på en iPhone. PÅ en iPad kan det sikkert godt fungere?

  13. Hvad skal man bruge til at logge på med? ( password )

  14. Dit YouSee brugernavn og password … det skulle man ikke med den tidligere version.

  15. Prøv tvtid

  16. TVTID løser ikke problemet Klaus ..

  17. Lige et spørgsmål til.
    Hvodan får man et brugernavn og password fra?

  18. Jeg har stadig YouSee’ s TV Guide på min IPhone. Den der er grønstribet. Ved ikke om den stadig findes i AppStore.

  19. Så har du (heldigvis) ikke opdateret! 🙂

  20. Synes designet er vold fed! Bruger ikke tv-guide :p

  21. Designet fejler ikke noget, – det er TV-Guiden den er gal med. En anden ting der sikkert også vil irritere mange er, at du ikke længere kan bruge app’en med – mindre du er kunde hos YouSee.

  22. Nu skal han jo han er glad for den nye opdatering, så man han da være ærlig 😛

  23. Man skal da have lov at hoppe og danse over den nye opdatering, – jeg mener bare den er ret uoverskuelig at bruge for hovedparten! 😉

  24. Det dejligt når man ikke har slået automatisk opdatering til, så er man fri for når udviklerne smider skod opdatering ud 😛

  25. Samme her, men havde ikke lige luret at den nye TV-Guide vil være så dårlig at bruge.

  26. Til Bo: Jeg har opdateret de to YouSee apps.
    Det er er selvstændig app, der hedder YouSee TV Guide. Jeg har haft den i flere år.
    Kan man indsætte et skærmdump i dette forum?

  27. Kan godt nok ikke finde denne YouSee TV Guide i App Store mere.

  28. Korrekt – den er udgået.

  29. Sjovt nok fungerer den endnu. Så YouSee holder den åbenbart ved lige. Man kan vælge de forskellige pakker. Vælge film, serier, kultur og mere. Altså alt det der bliver efterlyst. Hvorfor har de dog fjernet den?

  30. De holder den ikke vedlige, det er blot online-indhold du henter.

  31. Hvad sker der for at jailbreakede iOS enheder ikke må se Yousee tv på enhederne efter opdateringen?!?!?!?!!

    Det er diskriminerende!!! og jeg håber ligesindede vil klage til Yousee og forbrugerombudsmanden som jeg.

  32. Har du læst et sted, at det gælder alle med jailbreak? Eller er det kun på din enhed, at det ikke virker?

  33. Det virkede ikke på min iPhone 5S efter Yousee opdatering og det virker heller ikke på min iPhone 6 plus nu.
    Yousee bøvser bare når jeg konfronterer dem om det.
    De er så pinlige.

  34. Talte med en chef i Yousee at han ikke var vidende om at jailbreak på telefoner umuliggjorde brug af yousee app. Det er en “spøg” at det er gjort og der falder brænde til spøgefuglene, men for sent.. Vi har nemlig droppet yousee af denne årsag.. (Ejendomme med 150 lejemål)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>