Hvilket teleselskab skal man vælge?

by admin 14

Det kan være rigtig svært at overskue hvilken teleselskab man skal vælge, så det dækker ens behov og ikke er for dyrt. De fleste vælger desværre at hænge fast ved det samme teleselskab i mange år af 2 grunde: enten har de en firmaaftale eller også er det svært at skabe tillid til et nyt selskab.

De fleste mennesker er indrettet sådan at man føler sig tilpas og sikker når bare teleselskabet er et meget kendt (TDC, Telenor og lign), og f.eks at familien og vennerne bruger det. Men disse personer glemmer også at der kan spares flere tusinde kroner om året ved at flytte et nyt teleselskab.

Så dukker næste spørgsmål frem: “jamen, er det ikke besværligt, og tager det ikke lang tid?“. Nej og Nej! I dag besøger man udbyderens webside eller ringer til dem, og så klarer de resten med at overflytte nummeret til dem. Det kan naturligvis ikke klares fra dag-til-dag, da man har en opsigelsesfrist hos det nuværende teleselskab. Har du et taletidskort, så er det lige til!

 

 

Det væsentlige spørgsmål er nok hvilke teleselskab man skal vælge i forhold til det behov man har. Er du sælger som kører Danmark tyndt hver dag, og taler med kunderne over telefonen konstant, så har du sikkert allerede en firmaløsning. Men er du privatperson som har et abonnement der skal dække dine opkald, beskeder og internet, så er det straks en anden og individuel situation.

Der er 3 ting som du skal fokusere på når du skal vælge nyt teleselskab og abonnement:

  • Hvor meget får du brug for at tale hver måned?
  • Hvor mange SMS beskeder sender du hver dag x 30?
  • Er du ofte på internettet og tjekket mails på farten?

Når du har nedfældet nogle svar for disse spørgsmål, så har du et bedre billede af dit behov. Husk at det er en tommelfingerregel at lægge lidt ekstra oveni.

Når du har dannet dig et nogenlunde billde af dit behov, så skal du på jagt efter et nyt teleselskab, og her skal du glemme alle foredomme og andres dårlige oplevelser. Et lille teleselskab kunne måske virke upålideligt i forhold til de store som man har kendt længe, og som konstant har reklamer i tv. Men husk lige på, at disse små teleselskaber benytter de stores mobilmaster, så der er ligeså god dækning!

Supporten kan selvfølgelig være noget begrænset hos de små teleselskaber, da de fokusere på prisen fremfor service. Spørg igen dig selv hvor tit du ringer til dit teleselskab? Får du et problem, så kan det sikkert løses over en mail som bliver svaret på indenfor nogle timer. (Det er meget individuelt hvordan teleselskaberne håndtere deres support!)

Min konklusion: CBB og Oister har absolut de bedste priser p.t, og jeg har kun hørt godt omkring deres dækning.

 

Her er nogle abonnementer fra teleselskaber

 

(Link til teleselskab 3)

 

 

(Link til teleselskab Bibob)

 

 

(Link til teleselskab CBB)

 

 

(Link til teleselskab CallMe)

 

 

(Link til teleselskab Oister)

 

 

(Link til teleselskab Onfone)

 

 

(Link til teleselskab Telenor)

 

 

(Link til teleselskab TDC)

 

 

(Link til teleselskab Telia)

 

 

(Link til teleselskab Telmore)

 

Comments (14)

  1. Tak for en fed artikel !

  2. Har Oister nu og jeg er ovenud tilfreds, eneste problem er hvis man skal have fat i deres kundeservice 😉 GAAAABBB

    Har både internet og 2 mobilabb. hos dem og er tilfreds!

  3. Hvordan er kundeservicen når du får fat i dem?

  4. Jeg har før været ansat hos TDC… Mega god dækning.. Derfor valgte jeg Telmore da det jo er samme dækning… Alt incl Kundeservice er simpelthen bare perfekt…. Kan varmt varmt anbefales… Eneste selvskab som er på niveau med Telmore er Onfone.. Igen TDC ejet…

  5. Enighed Jesper. Har prøvet med 3 og bibob men kan ikke anbefales. Telmor har god kundeservice og kører på et godt TDC netværk

  6. Jeg vil anbefale Onfone. Flyttede familien og sparede mange penge hver måned og PT har der ikke været noget at klage over

  7. Kundeservice løste de opgaver jeg havde 😉

  8. For mig er det vigitgt hvilken Data Hastighed, teleselskabet kan tilbyde. Hvad sjov er der ved at være kunde hos et Lavpris selskab når de kun tilbyder Download hastighed på op til 1 Mbit. når man nu har en iPhone der kan håndtere over de 30 Mbit?!?

  9. Problemet ligger blot i, at de fleste teleselskaber har en dårlig dækning af 3G-netværk.

  10. Der vil jeg nu sige at jeg som Telia & Telenor kunde ikke endnu har oplevet at deres 3G dækning ikke var til stede. Og jeg syntes ellers jeg har været i en del yderkanter af landet.

  11. Så er du heldig, for en del mobilkunder oplever ofte udfald i 3G-netværket, til at det kan bruges til at stream video f.eks. Idéen med 3G skal netop være at du får oplevelsen af at være på et “trådløst” internet som man kender det hjemme på Wi-Fi. Men hvis signalet skifter konstant mellem EDGE og 3G, så mister man lidt gnisten.

    Bor man midt i en storby som KBH, så tror jeg ikke man oplever problemet!?

  12. Har været kunde hos 3, nu Oister og Bibob. Intet at klage over ved nogen af dem. Skulle de vægtes er det nok Bibob der lige kniber sig ind på førstepladsen med deres 6 timers ab…

  13. Jeg har Sonofon, har intet at klage over (: altid dækning, kundeservice i top og lyn hurtigt 3G over alt jeg er

  14. Men nu melder oister så ud at de fjerner den del af dara abb. Der gør at man bare falder hvis man bruger mere end det i abb. Nu bliver der lukket for linien!! Desuden begynder de at tage gebyrer for at sætte penge ind på din konto!!! Hmm gebyrgrib måske man skulle skifte til et af de andre selvskaber??

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>