Facebook tjener kassen på mobile reklamer

by admin 0

Den tid hvor vi kunne bruge Facebook app’en uden reklamer der dukker op hist og her er passé! Men omvendt set, så koster det jo heller ikke en krone at benytte deres sociale tjeneste.

Facebook begyndte at indføre de mobile reklamer sidste år i 2012, og har siden da tilføjet flere og flere. Personligt har jeg ikke noget i mod at se en reklame dukke op mellem statusopdateringer, så længe de ikke er til større gene.

Konceptet med reklamerne på Facebook minder meget om dem vi ser på Google, hvor en annoncør betaler for at få vist en annonce, og hver gang den vises falder der et lille beløb af til Facebook. Som man siger “mange bække små gør en stor å“, og i rede penge betyder det en indtægt til Facebook på 10.3 milliarder kroner i det første halvår af 2013!

 

Mark-Zuckerberg-250713

 

Det er 50% mere end samme periode sidste år, så spørgsmålet er om ikke det har givet Facebook endnu mere blod på tanden? Jeg tror at det er spørgsmål om tid før vi kommer til at se flere annoncer, og muligvis en option på at købe sig en premium-profil …

Facebook fik vendt skuden i forhold til et kvartalsunderskud på 157 millioner dollars sidste år, til et overskud på 331 millioner dollars i år. Det kommer naturligvis de mange aktionærer til gode!

Stifteren og Facebook CEO Mark Zuckerberg siger: Vores arbejde med Facebook på mobiltelefoner viser gode resultater, og giver os et solidt fundament for fremtiden.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>